Sól drogowa to najpopularniejszy i najtańszy środek stosowany do walki z oblodzeniem w okresie zimowym. Aby jednak zachowała swoje właściwości i skutecznie spełniała swoją funkcję, konieczne jest jej prawidłowe przechowywanie. Dotyczy to zarówno dużych partii kupowanych luzem, jak i soli pakowanej w worki czy big-bagi. W tym poradniku wyjaśniamy, jak firmy i samorządy mogą przechowywać sól drogową, by nie traciła jakości i była gotowa do użycia w każdej chwili.
Niewłaściwe składowanie prowadzi do:
zbrylania się, nawet jeśli sól posiada dodatek antyzbrylacza,
spływania solanki i strat materiału,
trudności w logistyce i dystrybucji,
obniżenia skuteczności w zimowym utrzymaniu dróg.
Dlatego zarówno sól drogowa Kłodawa, jak i sól sprowadzana do miast takich jak Warszawa, Łódź, Katowice czy Poznań, powinna być przechowywana w odpowiednich warunkach.
Najlepiej przechowywać sól w:
halach magazynowych,
wiatach solnych,
silosach i kontenerach mobilnych.
Podłoże musi być utwardzone (beton, asfalt), by sól drogowa luzem nie mieszała się z gruntem.
Sól drogowa jest higroskopijna i szybko chłonie wodę z otoczenia. Dlatego:
sól luzem przykrywamy plandekami,
sól w workach i big-bagach układamy na paletach, z dala od wilgoci,
w magazynach dbamy o wentylację.
Nawet sól drogowa z antyzbrylaczem powinna być chroniona przed opadami – dodatek opóźnia proces zbrylania, ale go nie eliminuje.
Sól drogowa luzem – wymaga stałej kontroli, bo jest najbardziej narażona na wilgoć.
Sól drogowa z antyzbrylaczem – dłużej zachowuje sypkość, ułatwia dystrybucję, ale nadal wymaga dobrego zabezpieczenia.
Samorządy i firmy muszą pamiętać o ochronie środowiska. Składowanie soli drogowej w miastach jak Warszawa, Wrocław czy Lublin powinno odbywać się w miejscach zabezpieczonych przed przedostawaniem się solanki do gleby i wód gruntowych.
Sól drogowa Warszawa – największe zużycie w Polsce, konieczne odpowiednie hale magazynowe.
Sól drogowa Łódź – popularne rozwiązanie dla Zarządu Dróg i Transportu.
Sól drogowa Katowice – szczególnie potrzebna ze względu na częste opady i intensywny ruch.
Sól drogowa Poznań – używana do utrzymania głównych tras i osiedlowych ulic.
Sól drogowa Wrocław – stosowana w różnych granulacjach w zależności od potrzeb.
Sól drogowa Lublin – często dostarczana luzem dla miejskich jednostek komunalnych.
Sól drogowa Kłodawa – naturalna sól kamienna, ceniona za jakość i dostępność.
Prawidłowe przechowywanie soli drogowej to nie tylko ochrona przed stratami, ale także gwarancja skuteczności w zimowym utrzymaniu dróg. Zarówno sól drogowa luzem, jak i ta z dodatkiem antyzbrylacza, wymaga odpowiedniego zabezpieczenia. Firmy i samorządy inwestujące w dobre warunki przechowywania zyskują niezawodny materiał, który sprawdzi się w każdych warunkach zimowych.
Bożena Katarzyna Dobrowolska
📧e-mail: bkdobrowolska@bkdandpartners.com.pl
Adres: 91-004 Łódź,
ul. Lutomierska 48/13
☎️telefon: +48 509 599 409
NIP: 7331028800
REGON: 471499575