Magazynowanie:

Sól drogowa powinna być przechowywana na placach o utwardzonym podłożu, w pomieszczeniach suchych i przewiewnych, zabezpieczona przed opadami.

 

Dostawa na czas:

Oferujemy Państwu krótkie terminy realizacji zamówień.

Dostarczymy Państwu ilości paletowe i całosamochodowe.

Minimalne zamówienie to 1 tona.

Zamówienia przyjmujemy elektronicznie poprzez email lub formularz na stronie internetowej.

 

Zapraszamy do składania zamówień!

Zalety soli drogowej:

  • produkt naturalny

  • najtańszy środek do zimowego utrzymania dróg

  • stosowany bezpośrednio na nawierzchnię lub do tworzenia solanki

  • działa w temperaturze do -6 °C

  • można ją mieszać z wodą lub chlorkiem wapnia w celu zwiększenia efektów rozmarżania

  • można ją mieszać z piaskiem w celu zmniejszenia śliskości

  • gruboziarnistość, która sprawia, że ma długi czas działania

  • przy odpowiednim stosowaniu nie stanowi zagrożenia dla środowiska

  • posiada Atest Higieniczny i pozytywną opinię Instytutu Badawczego Dróg i Mostów

  • jest łatwa w przechowywaniu

 

Wady soli drogowej:

  • jest szkodliwa dla roślin, zwierzęcych łap i wód gruntowych

  • niszczy drogi, beton, przyczynia się do tworzenia wybojów i kolein

  • powoduje korozje samochodów i metali

  • zwiększa pylenie i zanieczyszcza środowisko

  • pozostawia ślady i niszczy obuwie

  • rozpuszczając śnieg pozostawia błoto pośniegowe

 

Pochodzenie soli drogowej:

  • Kopalnia Kłodawa - Polska

  • KGHM Polkowice-Sieroszowice - Polska

  • Kopalnia Artyomsol - Ukraina

  • Kopalnia Soligiorsk - Białoruś

 

Pakowanie:

  • worki 25 kg i 50 kg, 1 tona na palecie bezzwrotnej

  • big bag 500 kg i 1000 kg, bez palet

  • luzem

Sól drogowa luzem, w workach i big bagach BKD & Partners

Sól drogowa jest środkiem najchętniej stosowanym do zwalczania zimowych śliskości na drogach, ale stosowanie jej w zimowym utrzymaniu dróg jest coraz częściej postrzegane, jako źródło szkód środowiskowych i gospodarczych. Sól drogowa rozpuszcza śnieg i lód tworząc błoto pośniegowe, które negatywnie wpływa na estetykę otoczenia i komfort życia. Nadmierne stosowanie soli drogowej jest szkodliwe dla roślin, uszkadza nawierzchnie dróg i powoduje korozje metali.

BKD & Partners - sól drogowa
Sól drogowa do zimowego utrzymania dróg

Sól drogowa ukraińska z kopalni Artyomsol

 

Skład chemiczny:

  • Barwa: biało-szara
  • NaCl: min 98,36%
  • Na2SO4: 0,118%
  • CaSO4: ok. 1,04%
  • MgSO4: 0,08%
  • Fe2O3: 0,0027 %
  • Substancje nierozpuszczalne: 0,256%
  • Wilgotność: 0,1%
  • Antyzbrylacz: 40 ppm

 

Granulacja:

  • ziarna powyżej 6,3 mm: max 1,6%
  • 1-4 mm: max 71,6%
  • poniżej 1 mm: max 26,8%

 

Sól drogowa polska z kopalni KGHM Polkowice-Sieroszowice

 

Skład chemiczny:

 

  • Barwa: biała
  • NaCl: min 96%
  • Wilgotność: max 1,0 %
  • Substancje nierozpuszczalne: 0,7%
  • SO4: max. 2,00 %
  • Ca: max. 0,5 %
  • Mg: max. 0,05 %
  • Antyzbrylacz: 40 ppm

 

Granulacja:

  • ziarna powyżej 5 mm: max. 0,5 %
  • poniżej 0,16 mm: max. 5 %

 

Sól drogowa polska z kopalni KŁODAWA

DR 1N niezbrylająca (gruba)

 

Skład chemiczny:

  • Barwa: biała
  • NaCl: 98,2 %
  • Cz.n.: 0,94 %
  • Ca: 0,28 %
  • SO4: 0,67%
  • Antyzbrylacz: 60ppm

 

Granulacja:

  • ziarna powyżej 6 mm: 7,5%
  • 1-4 mm: 74,2%
  • poniżej 1 mm: 18,3 %

 

Sól drogowa polska z kopalni KŁODAWA

DR 0N niezbrylająca (drobna)

 

Skład chemiczny:

  • Barwa: biała
  • NaCl: 97,97 %
  • Cz.n. : 1,08 %
  • Ca: 0,25 %
  • SO4: 0,60%
  • Antyzbrylacz: 60ppm

 

Granulacja:

  • ziarna powyżej 6 mm: max 4,0%
  • poniżej 1 mm: max 42 %

 

Sól drogowa białoruska z kopalni Soligiorsk

 

Skład chemiczny:

  • Barwa: biało-szara
  • NaCl: min 97,93%
  • CaCl2: 0,24
  • SO3: 0,10%
  • Substancje nierozpuszczalne: 1,0%
  • Wilgotność: 0,26%
  • Antyzbrylacz: 120 ppm

 

Granulacja:

  • ziarna powyżej 6,3 mm: 0%
  • 1,0-2,0 mm: 41,7%
  • 2,0-4,0 mm: 40,3% 

Specyfikacje soli drogowej

Sprzedaż soli drogowej oraz ICE & DUST-AWAY (CMA)

Skontaktuj się z nami

  1. pl

ICE & DUST-AWAY lepszy niż sól drogowa

Sól drogowa NaCl (sól kamienna, chlorek sodu techniczny z naturalnymi domieszkami) o różnej granulacji z dodatkiem antyzbrylacza, posiada aktualny Atest Higieniczny i pozytywną opinię Instytutu Badawczego Dróg i Mostów.

 

Popularna sól drogowa jest najtańszym ogólnie stosowanym środkiem do zwalczania śliskości na drogach w okresie zimy.

Niska cena zakupu soli drogowej sprawia, że jest ona najczęściej kupowana i stosowana na polskich drogach. Ponieważ cena jest decydującym czynnikiem przy zakupie, zwłaszcza wtedy gdy są wprowadzone limity na zakup środków ograniczające budżet jednostek odpowiedzialnych za zimowe utrzymanie dróg.

 

Sól drogowa jest najchętniej stosowana w zimowym utrzymaniu dróg, ponieważ topi śnieg oraz lód szybko i skutecznie. 

 

Gruboziarnistość sprawia, że rozpuszcza się ona powoli i ma dłuższy czas działania. Dodatek antyzbrylacza zapobiega zbrylaniu się, co czyni sól łatwą w przechowywaniu. Sól drogowa obniża temperature zamarzania do -6 °C, przy temperaturach niższych niż -6 °C sól nie działa, a jej nadmierne wysypywanie jest zbędne, kosztowne i nade wszystko szkodliwe dla środowiska.

 

Sól drogową stosuje się bezpośrednio na drogi w postaci suchej lub mokrej. W Polsce stosuje się również mieszanki soli drogowej z wodą w proporcjach: 4/1, 3/1, 2/1. Roztwór soli drogowej skuteczniej rozpuszcza śnieg i lód w temperaturach niższych niż -6 °C. Celem zwiększenia efektów rozpuszczających śnieg i lód, można dodać do soli chlorek wapnia w proporcji 19/1. Można również mieszać sól drogową z piaskiem, mieszanka ta likwiduje na drogach śliskość ale zwiększa pylenie i tym samym zanieczyszcza środowisko. Zaletami stosowania mieszanek solnych są niższe koszty i lepsze efekty działania.

 

SÓL DROGOWA - sól kamienna z dodatkiem antyzbrylacza

 


 

DUST AWAY

STRONA GŁÓWNA

KONTAKT:

ICE & DUST AWAY

Logo BKD & Partners - sól drogowa, CMA, ICE & DUST-AWAY

 


 

SÓL DROGOWA

O NAS

Bożena Katarzyna Dobrowolska

telefon: +48 509 599 409

Adres: 91-004 Łódź,

ul. Lutomierska 48/13

NIP: 7331028800

REGON: 471499575